Alom ist in verschiedenen bahnverwandten Branchen tätig, wie zum Beispiel Hauptstecken, Straßenbahn und U-Bahn, Kranbahnen und Industriebahnen.

SUCHEN

FFU sleepers are increasingly used in the Dutch railways

Synthetic Railway Sleepers: Light, durable, strong and saves maintenance

Alom offers , along with Sekisui, a Synthetic Railway Sleepers. These synthetic sleepers are produced by compressing single strands of glass fibre with polyurethane foam using a high pressure extraction press. The expected lifetime is more than 50 years.

Symbiosis between wood and plastic

These sleepers widely applied in Japan’s railroad infrastructure.  So far, more than 870 km of track have been laid with these sleepers, main areas of application are turnouts, open steel girder structures and tunnels. The idea behind this was to devise a synthetic material featuring the same properties as natural wood, plus an extended life-span and weathering resistivity. Therefore, the synthetic  sleeper is a perfect symbiosis between wood and plastic, combining the advantages of both materials.

MEHR PROJEKTEN

Alom beliefert eines der komplexesten Bahnprojekte in den Niederlanden

Utrecht Centraal ist der verkehrsreichste Bahnhof der Niederlande. Im Rahmen des „Programms für den hochfrequenten Schienenverkehr“ wird Utrecht CS zu einem sogenannten „Durchfahrtsbahnhof“ umgebaut

Randstad Rail Tunnel

Im Auftrag der Firma De Wilde Bahnbau hat Alom B.V. dafür die Schienen 49E1 und die kompletten Schienenbefestigungssysteme geliefert.